tag:blogger.com,1999:blog-5654167707452557756.post2313639409471713935..comments2019-11-26T05:04:48.471+01:00Comments on Ligfietsvereniging NVHPV: Meedenken werkt echtKees van Malssen, oud-voorzitter NVHPVhttp://www.blogger.com/profile/07805552941129833987noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-5654167707452557756.post-64314212390926475342015-09-29T22:11:52.726+02:002015-09-29T22:11:52.726+02:00Als je geen keus hebt is makkelijk doorrijden over...Als je geen keus hebt is makkelijk doorrijden over mooie fietspaden en/of een efficientere route ontsluiten die er nog niet was een heel goede zaak. Dan kan een fiets pakken aantrekkelijker worden. Ik begrijp hoe dat toch wenselijk danwel heugelijk kan zijn :-))<br /><br />Ik heb wel eens gelezen dat zelfs bij smog sporten meer voordelen gaf dan niet bewegen bij smog. Tenzij je onderliggende ziektes hebt die smog zoweizo verergert. <br /><br />Maar ik heb wel een keus. En vind het geen fijn idee dat je veel meer lucht aanzuigt als je flink doorrijdt in je velomobiel ( of fiets/ligfiets ) en dus ook veel meer ongezonde stoffen moet binnenkrijgen. En tuurlijk is in een auto zitten en in de file stilstaan nog stukken ongezonder op ieder vlak. <br /><br />Ik rij per slot van rekening velomobiel voornamelijk om mijn gezondheid te onderhouden ( milieu speelt daar wel een, maar een veel kleine rol in ) en dus ga ik dan ook keuzes maken die dat nog verder doortrekken. <br /><br />En ja...ik heb ook gelezen dat gezondheid uiteindelijk een kwestie van sterke of zwakkere genen is, waar vrijwel niets aan te doen valt al sport je tot je een ons weegt of eet je gras/groenten als een konijn. Daar kun je pech mee hebben of geluk. En dat beseffende kun je eigenlijk best langs een snelweg fietsen. Het is voornamelijk gewoon geen fris idee :-))Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5654167707452557756.post-40711583990216510872015-09-28T21:56:58.355+02:002015-09-28T21:56:58.355+02:00Ook ik blijf liever zo ver mogelijk van autoverkee...Ook ik blijf liever zo ver mogelijk van autoverkeer. Helaas ontkom je er in de randstad niet aan om regelmatig in de buurt van snelwegen te zijn. Hier betekent het dat je uit het drukste stadsverkeer kunt blijven zonder 10 a 15 km per enkele reis om te moeten rijden. En als je er toch moet zijn, dan het liefst zo soepel en comfortabel mogelijk.<br />Maar het staat je vrij om er geen gebruik van te maken :)Kees van Malssen, oud-voorzitter NVHPVhttps://www.blogger.com/profile/07805552941129833987noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5654167707452557756.post-68371334450878015412015-09-28T08:54:34.271+02:002015-09-28T08:54:34.271+02:00Ik blijf als fietser liever zo ver mogelijk weg va...Ik blijf als fietser liever zo ver mogelijk weg van autowegen en al helemaal drukke snelwegen.....fijnstof, PAK's (roet), benzeen.....<br /><br />Gelukkig is er meestal tussen steden een netwerk van rustige landwegen die voor ligfietsers net zo goed kunnen zijn om lekker door te rijden. En liever een suk om rijden dan naast zo'n weg, laat staan iedere (werk)dag !<br /><br />Ik zou dan ook 0 belang hechten aan fietspaden langs zo'n trace of het belang van fietsers wat betreft een stuk snelweg :-)) Het is in mijn ogen geen plaats voor fietsers, noch zou je daar als fietser in de buurt willen zijn. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com