maandag 21 januari 2013

Geen contributie betalen = geen lid meer zijn.


Als vereniging zijn we zuinig op onze leden en we gaan ver om ze binnenboord te houden. Maar er zijn ook grenzen. Alle leden hebben in 2012, zoals altijd, een acceptgiro gekregen om hun contributie mee te betalen. Ook zijn formulieren meegestuurd waarmee automatisch betaald kan worden. Dat scheelt vergeten en is voor de verwerking veel handiger.
Een groot deel van de NVHPV leden laat er geen gras over groeien en heeft vlot de contributie betaald, of een machtiging afgegeven. Een ander deel deed dit alsnog na de eerste herinnering.

Helaas is er een groep hardnekkige nog-niet-betalers. Dezen hebben nog een mail of brief gehad én zijn allemaal gebeld. De laatsten van hen die nog niet betaald hebben, hebben tot uiterlijk 31 januari 2013 om te zorgen dat hun contributie betaald is. Op ligfiets.net is eenvoudig terug te vinden hoe dit kan.

Royement bij niet betalen
Helaas, het is niet anders, maar wie op 31 januari 2013 nog steeds niet de contributie voor 2012 heeft betaald, zal geroyeerd worden als lid van de NVHPV.
.
Nooit meer te laat
Er is een eenvoudige manier om te zorgen dat je nooit te laat bent met je contributie en dat is door het afgeven van een machtiging tot automatische incasso. Dat kan door een mail te sturen aan de penningmeester met daarin aangegeven:
- naam
- adres
- bankrekening waar de contributie van afgeschreven kan worden
- de vermelding: Machtiging voor het innen contributie NVHPV

Meer over de vereniging: vind je hier
Meteen lid worden kan ook. Gebruik dit (oude) formulier.
De penningmeester is te bereiken via Penningmeester OP ligfiets punt net.

8 opmerkingen:

  1. Ik kreeg zeker weten GEEN acceptgiro !

    Ik heb echter wel na een vriendelijk telefoontje betaald uiteraard ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pro-actief zijn.
    Als je geen betalingsmogelijkheid krijgt aangeboden om de contributie te voldoen kun je natuurlijk ook zelf even aan de bel trekken en vragen wat de reden daar van is. Je weet toch immers wanneer het nieuwe seizoen gaat beginnen.
    De vereniging wil graag leden, jij wilt graag lid zijn,
    1+1=2 richtingsverkeer lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IK heb ook geen acceptgiro gehad en ben ook niet gebeld , ga ik zelf maar eens bellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marcel ik ben nog maar net lid geworden en wist niet wat ik moest of kon verwachten.

    Ik ben geen notoire wanbetaler, ik heb betaald nadat ik tot mijn verbazing iemand aan de telefoon kreeg die daar beleefd om verzocht, dus ik neem aan dat ik niet bedoeld word, maar er staat IEDEREEN ontving een acceptgiro en dat is dus niet waar !

    Nu neem ik aan dat niemand bij de NVHPV beroepsmatig aan het werk is en dus kan worden verwacht dat er hier en daar iets over het hoofd gezien word, en het fijner is dat leden daar rekening mee houden en uit zichzelf betalen, maar als er meer mensen geen acceptgiro kregen moet je voorzichtig zijn met de term "hardnekkige niet betalers" ! Daar kun je dus leden mee schofferen door eigen fouten, en alleen omdat ze niet pro actief genoeg waren ?





    BeantwoordenVerwijderen
  5. Quezzzt,
    je hebt helemaal gelijk dat de term "hardnekkige niet betalers" voorzichtig gebruikt moet worden.

    Ik denk ook dat je er niet blindelings vanuit moet gaan dat iedereen daadwerkelijk de post ontvangt, ik merk regelmatig dat de post aan mijn deur, door wat voor reden dan ook, voorbij gaat.

    Maar toch blijf ik erbij en dat maakt niet uit of je net lid bent geworden of al heel lang lid bent, een mailtje of telefoontje naar de stand van zaken blijft een kleine moeite.


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wist niet dat er een acceptgiro kaart gestuurd werd
      dus heb ik voor 2013 in december betaald

      Verwijderen